lördag 24 december 2011

Julstök













Trots att jag varit sjuk har det julstökats. Tack vare att Mariah och Evelina hjälpte mig så blev allt klart till slut. Ja inte helt klart, jag kan fira jul utan lister i köket, men mitt lilla kontor är klart så jag slipper ha datorn i köket.
Nu har jag istället en julgran i köket. Jag skulle kunna säga att det är för att jag nu har ett stort kök men så är det inte. Vårt vardagsrum/matsal ser ut som ett bombnedslag så vi bestämde oss för att ignorera det rummet, vi firar jul i vårt nya kök i stället. Det är så fint att det bara känns roligt.

Ser ni kortet med de fina godisburkarna?

Jag har inte orkat göra en enda godisbit eftersom jag inte mått bra, men vad gör det när man FÅR julgodis av fina vänner!
Tack Marina och Carro, det värmde ska ni veta. Och Carro, nu har Millie druckit upp vällingen och fått smaka på knäcken, den var inte äcklig;);)

Jag var till doktorn idag och fick en dunderkur med penicillin. Tabletterna ska tas tre gånger om dagen med mat, efter att ha tagit första tabletten på fastande mage så vet jag nu varför man ska äta när man tar den. Jag går inte in djupare på det här.
I alla fall så fick jag röntga mina bihålor och fick bekräftat att det var stopp i dom. Efter avslutad penicillinkur ska jag få åka till stan och spola bihålorna. Jag vet att det gör sjukt ont så det är inget jag ser fram emot. Man sitter med slangar i näsan och så rinner det ut snor, typ. Man måste tydligen också skjuta igenom brosket i näsan. Hoppas att de inte använder en älgstudsare till det.
Röntgen gick bra annars, fast jag trodde att det var dolda kameran då jag fick gapa stort och trycka mitt ansikte mot kameran. Röntgensköterskan sa att det inte var det, jag blev tveksam då de gjorde en dubbelexponering och fick göra om allt en gång till. Men han bedyrade att det inte var dolda kameran så jag får lita på det.
Om ni ser någon bild på mig med öppen mun tryckt mot en kameralins så hojta är ni snälla. Annars så får ni väl mysa på och ha det så bra i jul, i morgon ska jag prata med Daniel på Skype klockan sju. (Märkte ni att jag rimmade? Då brukar man få ett brev, det får inte jag för det är lördag i morgon)



-Mathilda med sin mobil i handen.

1 kommentar:

Maia sa...

Snälla söta underbara Mathilda! Jag är så tacksam att du gick till doktorn. Vi var lite oroliga för dig här idag. Nu håller du dig i skinnet, lova mig det. Inget mer av att jobba på fast du är sjuk, OK? Massor av julkramar från alla oss här på Hultet!
/Maia