lördag 6 april 2013

Tillbaka till det förflutna


Jag har precis återupplevt min barndom. Jag tittade på filmen Svinalängorna och det var som att kastas tillbaka 35 år i tiden. Miljön var skrämmande lik min uppväxts och fyllan och slagsmålen var identiska.

Skammen när ens förälder är full och skriker och slåss så att hela kvarteret hör det återupplevdes också. Det gjorde ont, jätteont. Fy farao för de stackars barn som får växa upp med alkohol i sina liv. Stackars stackars barn.
Och fy skäms ni föräldrar som super er fulla!!
Fattar ni vad ni gör mot era barn eller??

Förhoppningsvis inte, fattade ni det skulle ni antagligen inte göra det.

Jag är arg. Jag vill skriva fula ord och elaka saker om folk som dricker men jag ska låta bli. Jag ska sova så jag är pigg i morgon så att jag orkar åka skidor med mina barn.

Amen och godnatt.

Inga kommentarer: