lördag 3 november 2012

Bye bye.....


Vi har bruna väggar i vardagsrummet. Det är inget fel med det, men i vårt vardagsrum blir det väldigt mörkt. Vi har bara ljusinsläpp från balkongfönstren och där utanför är det ett uterum. Ni förstår att det är ett väldigt mörkt vardagsrum vi har.
Jag förstår inte hur jag tänkte när vi tapetserade?

Jag var bara i en brun fas då helt enkelt. Allt skulle vara brunt.

Nu har jag i alla fall lyckats få min gubbe att förstå att det ska bli vitt. Ljust och fräscht. Jag kan eventuellt vara inne i en vit period nu inser jag;)

Det är inte lätt att få en envis, bakåtsträvande, gammeldags, räddförförändringmänniska att måla om ska ni veta. Vi har haft flera duster om det här och så sent som igår kväll skulle färgburken tillbaka till affären.
Men nu har vissa fått sova, fått frukost och då blir allt genast lite lättare verkar det som. Nu ska vardagsrummet bli vitt och ingen längtar mer än jag!


Inga kommentarer: