tisdag 13 november 2012

Så gör jag.


Jag älskar ju allt som har med mat att göra. Kakor, bullar och tårtor också, helst ska jag tillverka allt själv enligt konstens alla regler. Jag handlar gärna ekologiskt och tänker mycket på vad jag stoppar i min mun, och i mina barns munnar.
Jag tror att det vi äter påverkar oss och vår hälsa. Äter man skit får det konsekvenser. Kanske inte omgående men i det långa loppet tror jag det visar sig vad man ätit. Likaså tror jag att motion och rörelse är viktigt. Kroppen är gjord för att användas och ju tidigare man får det inpräntat desto bättre är det.

Idag var det extrapris på broccoli. Millie är tokig i det så självklart passar jag på att köpa det. Coctailtomater äter vi som godis. De ligger på ett fat i köket och det är bara att äta när man är sugen.

Funderar ni på vad ni äter?
Mitt dåliga samvete finns där hela tiden och jag tänker mycket på om jag ger mina barn bra mat. Jag vill ju inte att de ska leva på socker men mycket socker blir det, tyvärr. Det dolda sockret finns ju överallt men jag gör mitt bästa för att undvika det. Risifrutti är ett bra exempel. Enligt mig är det ren och skär skit (ursäkta mitt ordval) som man äter. Det är ju bara socker. Mina barn älskar risifrutti. Det blir bråk varje gång vi är på affären så nu har jag hittat ett recept och gör egen. Inte varje dag men ibland. Det är verkligen supergott och när man vet att det dessutom är gjort på bra råvaror blir man lite extra glad.

Hetsa inte upp er nu där ni sitter med er risifrutti. Vi äter risifrutti ibland vi med, men jag gillar inte att vi gör det och försöker hitta alternativ. Att tro att man äter något bra när man äter en sån är okunskap och idioti.

Ha en bra dag och ät lite broccoli.

1 kommentar:

Michaéla Rehn sa...

Kan du inte lägga upp recept hur du gör din egna risifrutti? :)