söndag 18 november 2012

Tjuvstart



Tänk att några ljusstakar i fönstret kan väcka sånt rabalder. Har vi inte viktigare saker att bry oss om eller?
Det är tradition att man inte tänder ljusstakarna före första advent. Vad bra, det är din tradition, inte min. Jag tänder ljusstakarna när det passar mig, inte dig.
Man blir nästan hotad av folk som blir jättearga för att man "tjuvstartar" julen redan nu. Jag har faktiskt ingen förståelse för det. Man kan väl tycka att affärerna är tidiga när det är julpynt redan i början av oktober men att ge sig på privatpersoner, då har man i mitt tycke gått för långt.

Jag har haft min gula påskgardin uppsatt ända till nu. Ingen har sagt ett ord om det. Varför inte kan man ju undra? Påsken är ju slut för länge sedan, eller tänk om det vore så hemskt att jag tjuvstartat påsken redan nu! Tänk på den du, då svimmar du nog;)

Jag ser för en gångs skull fram emot jul och jag tänker börja pynta redan nu. Försök att leva med det, kan du inte det behöver du hjälp;)


2 kommentarer:

Ulrika Hill sa...

Åh vad inspirerad jag blev nu att fixa med julsakerna. Kan du så kan jag. ;-) Tack för bra tips.

Anonym sa...

Ojojoj, att folk inte har viktigare saker att lägga energin på!
Hos mig är det färdigpyntat och granen är redan klädd, hur mysigt som helst:)