onsdag 12 september 2012

Usch!

Jag blir så arg och ledsen när barn inte vill gå till skolan för att de blir retade. Det behövs så lite för att man ska känna sig utanför och det är svårt för ett barn att bära det. Jag känner mig utanför ibland och det gör ont, men jag är vuxen och kan ta det. Det är värre för barn.

Som förälder måste man våga engagera sig, ta ställning och agera. Agera är viktigt, vare sig ditt barn blir mobbat eller är den som mobbar. Jag vet.

Så ta ansvar nu som vuxen människa och stå upp nästa gång du ser att ett barn, eller vuxen, blir illa behandlat. AGERA!

I kväll finns det många barn som somnar med en klump i magen, de är rädda för att gå till skolan och möta sina plågoandar. Usch och fy tusan vad jag lider med dem. Vi kan inte bara stå och se på när det sker framför våra ögon!!

2 kommentarer:

Northtwig sa...

<3<3<3

Anonym sa...

Min son är lika gammal som din och vill inte gå till skolan nu, pga att han har blivit slagen och sparkad flera ggr. Jag har pratat med fröknarna och de har lovat att ha bättre koll. Man blir både arg och ledsen. Har varit med om detta tidigare också, då mitt andra barn gick 0-3:an. Samma sak då, kom hem med blåmärken eller fått höra riktigt jävliga saker. Att det ska behöva vara såhär för så många barn, helt otroligt! Många vuxna som blundar för vad som händer tror jag. Jag är iallafall inte en av dem som blundar, då jag säger till även om det inte gäller mina barn. Om ingen lyssnar/vidtar någon form av åtgärd, så kan man alltid göra en anmälan.