lördag 29 september 2012

Fisken på torra land


Hotellet vi bor på är så fint att här kan det inte finnas någon som inte trivs. Om jag ändå ska klaga så var mina två gigantiska dunkuddar så tunga att jag vaknade till när jag vände på dem. Kuddar ska vara kalla så jag vänder mina titt som tätt under natten, nu vaknade jag för jag fick ta i. Men, det känns som det enda jag kan klaga på också.
Vi åt frukost alldeles nyss och en kvinna bad kocken om en omelett. Då frågar han vad hon vill ha på....ost och skinka, skaldjursstuvning, lax, kantarellstuvning eller helt naturell?

Jag har faktiskt aldrig bott så här fint förut. Lite dåligt samvete fick jag när jag satt där med min supergoda latte och tänkte på att tre av mina barn sitter och äter gröt just nu. Gröt!
Det är verkligen inte gott med gröt tycker jag. Jag åt gratinerade tomater, äggröra, lite bacon och smoothie gjord på färska frukter som de stod och skar medan man såg på.

Nu väntar Stockholm på oss och jag ser fram emot att shoppa loss och äta gott. Eventuellt ska vi på IKEA också, men det beror på gubbens dagsform. Är han kinkig kan ett besök där få katastrofala konsekvenser som att jag går iväg och surar;)

Ha en bra dag mina vänner.

Inga kommentarer: