söndag 28 augusti 2011

Funderingar

Jag måste ju verkligen gå ner i vikt, igen. Jag har ju en förmåga att köra på ett litet tag och sedan ger jag upp. Jag tröttnar liksom.
Det bästa jag provat är LCHF. Jag var inte ett dugg sötsugen och det är det som annars är mitt stora problem, jag är konstant sugen på kaffebröd.
Problemet med LCHF var att när jag fuskade( och det gör jag) så gick jag upp väldigt mycket i vikt. Vi snackar 3 kg på en dag. Nu vet jag att det var vätska men det var inte helt enkelt att gå ner de där kilona igen.

Nu funderar jag på Herbalife igen. Det gick ju dåligt sist så jag vet inte varför jag funderar på det igen. Eller jo det vet jag, min vän ska börja med det och jag blev lite sugen på att följa med bara för att ha någon att kämpa lite med.

Att det ska vara så svårt att gå ner i vikt. När jag åt LCHF så gick Tage upp 9 kg som jag gick ner. Han åt potatis, pasta och en massa kolhydrater så han avskyr den metoden. Han är ju en härjedaling så det är ingen idè att försöka få honom att förstå varför han gick upp.
Sen måste jag erkänna att jag är lite rädd för mängderna fett man äter. Mitt hjärta ropar JA och mitt huvud säger AKTA DIG!
MItt kära ex säger till mig att det är den metoden jag ska köra för den är bäst. Han litar jag på men det känns så motigt ändå på något vis. Det enda jag vet är att jag inte kan fortsätta som jag gör, då går det helt åt skogen.


Inga kommentarer: