söndag 10 oktober 2010

Skogen





Jag har varit i skogen i flera timmar idag. Mitt nytvättade hår stank av rök när jag kom hem och mina händer var svarta av sot, men det gjorde inget för jag hade det underbart!
Grillad korv, kaffe (utan mjölk men gott ändå.....), och trevligt sällskap gjorde att det blev riktigt trevligt. Barnen lekte och vi andra passade de minsta och surrade. Jag gillar skogen när det är lite på mina villkor. Nästa gång packar jag ryggsäcken och då finns det mjölk till kaffet, och en liten kaka.

I kväll har jag bakat chokladfondanter. De ska rinna när man sätter skeden i dem, mina rann inte, jag gräddade dem för länge men de smakade himmelskt ändå. Grannen bjöd på gott kaffe till och jag fick en trevlig pratstund även på kvällskvisten.
Nu har jag cyklat i behagligt tempo i en timme. Jag kom 2,5 mil och var nöjd med mig själv. Jag ska nu cykla en hel timme tre kvällar den här veckan har jag tänkt. I morgon blir det ingen cykling för då ska jag till Idre och ha visning, men på tisdag......då cyklar jag igen.
Godnatt kära vänner.

Inga kommentarer: