måndag 4 oktober 2010

Fullt upp!



Jag har börjat cykla på kvällarna. Jag började igår så jag är osäker på om jag kan säga att jag börjat träna men det känns bra i alla fall. Att cykla känns oxå bra, inte bara säga att man gör det alltså. Hängde ni med nu?

Jag har en del mattelektioner den här veckan, jag jobbar även några halvdagar på mitt jobb, jag har även kvar mitt jobb som oavlönad hushållerska och mitt upp i alla så vill jag var en bullbakande supermamma som aldrig är irreterad på någon eller något.
Ni som känner mig vet var det brister....

På fredag är det tänkt att jag ska var ledig. Då ska jag och barnen sova till tio, äta en lång, nyttig, hemgjord och näringsrik frukost. Därefter ska vi gå till parken och busa bland alla vackra löv som ligger på marken. Lunchen intar vi på någon mysig uteservering och sedan somnar Millie så jag kan sitta och sörpla latte medans Charlie leker med nyfunna vänner.

Mer troligt blir det så här; Millie vaknar först, hon har kissat igenom så hon skriker så Charlie vaknar. Charlie börjar grina och vill ha välling i sängen. Jag springer ner och gör välling medans Charlie skriker som en stucken gris. Millie skriker som två stuckna grisar när jag brottar ner henne på skötbordet för att byta blöja. Millie får även hon välling och stämmningen blir bättre.

Långa sovmorgnar (stavas det så?) är bara att glömma i det här hushållet. Här är vi uppe före tuppen och går ut innan normalt folk har vaknat. Mysiga måltider har vi haft så många att jag tappat räkningen. Sedan Millie började äta själv har de minskar drastiskt. Den lilla damen älskar att kasta mat, hälla ut dryck och skrika i falsett vid matbordet.
Vad ska man göra?
Det känns som att vi provat allt som går men inget hjälper. Att jag hatar kladd gör inte saken lättare.

Mina planer är i alla fall att vi ska göra något skoj på fredag, något som barnen tycker är skoj. Det jag gillar, gillar inte mina barn. De skiter högaktningsfullt i nätshopping, facebook och bloggläsning. De vill leka, helst i skogen har jag märkt till min stora fasa. Jag har ju ett mycket speciellt och innerligt förhållande till asfalt.

Nu borde jag gå och lägga mig men jag bara måste kolla vad det är för erbjudande jag fått på Ellos. Jag väntar på ett Lindexpaket så jag vill trösta mig lite nu när jag är i väntans tider;)

1 kommentar:

Brunkullan sa...

Lunch på en mysig uteservering lär bli svårt med, iallafall i Sveg...