onsdag 15 september 2010

40 kan inte vara det nya 20!

Jag vill börja inlägget med att påpeka att mina tänder är inte de vackraste som finns. De påminner om Tuveraset som inträffade i Göteborg för länge sedan, men de är friska.
Jag kan inte komma ihåg när jag hade ett hål i en tand sist och tandsten har jag lite utav vart femte år ungefär.

Idag var jag hos tandläkaren och fick min dom. Ett hål, inte så stort men ändå, och djupa tandfickor. Åtgärdar jag inte detta kan jag få tandlossning!!
Naturligtvis ska detta åtgärdas på momangen. Jag har redan gjort slut på en ny rulle tandtråd och för säkerhets skull så åt jag lite tandkräm efter borstningen. Min mun känns ren och fräsch men jag mår lite illa faktiskt. Det kanske inte var en bra idè att äta tandkräm inser jag nu.

Jag har blivit upplyst om att 40 är det nya 20. När jag var 20 år så hade jag varken tennisarmbåge, hälsporre, tandlossning eller svårt att läsa på nära håll. Jag tyckte inte heller om att promenera som motionsform, jag sprang som en tok på intensivgymapass flera gånger i veckan. Jag hade bodysuit på mig med en liten stringtrosa över när jag motionerade, inte vinddress och foträta skor som jag har idag.

Jag undrar var detta ska sluta någonstans?

Nu ska jag lägga mig och läsa en stund. Millie sover inne hos Charlie så nu är det fritt fram att läsa i sovrummet igen. Härligt!

Inga kommentarer: