söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag


Har ni fått några blommor av er älskade idag?
Jaså, inte ni heller.

Jag överlevde dagen utan blommor och blader. Jag har aldrig riktigt fattat grejen med alla hjärtans dag. Självklart fattar jag att det är ett ypperligt tillfälle att få presenter men det kan jag köpa själv om jag vill ha.
Alla hjärtans dag går alltså bort i det här huset.

Jag är supernöjd med att veta att min underbara dotter kommer hem snart. Evelina, om du läser det här så har du min tillåtelse att skolka hela veckan om du vill. Bara så du vet.
På fredag ska hon vara barnvakt så att jag, gubben och några goda vänner kan gå ut och äta gott. Det är lyx för mig. Jag älskar att umgås med vänner, och jag älskar god mat. Kvällen kan inte bli annat än bra.

I morgon är det skola igen. Måndag morgon har jag filosofi och det känns alldeles lagom att börja veckan med. Enda molnet på himlen kan vara mitt taskiga morgonhumör. Om inte det har gått över tills 8.30 så finns risken att jag sitter och retar upp mig på vissa, vissa uttalanden i alla fall. Vi hoppas, tror och ber att jag ska vara glad och på ett sprudlande humör. För allas bästa.

Washandgo

Inga kommentarer: