lördag 26 november 2011

Grattis Mathilda!

På fredag fyller jag år. Många år. Jag vill försäkra mig om att Tage inte glömmer min födelsedag ( som han gjorde förra året när jag fyllde jämt) så nu har han köpt en present till mig.
Jag ska slå in den fint, gömma den tillsammans med en termos med kaffe och en lussebulle under sängen, ställa klockan tidigt och sjunga en truddelutt för mig själv.
Tänk vad förvånad han kommer att bli när han inser att han uppvaktar mig, genom mig på något konstigt vis. Han blir troligtvis lika förvånad som när jag köpte en julklapp till mig själv från honom, fint inslagen med rim och allt. Hans förvånade uttryck är något jag verkligen gillar.

I morgon är det första advent. Snön är inte mycket att skryta med men marken är faktiskt liiiite vit nu. Om vi låter bli att gå ut så kanske den ligger kvar så det blir en vit första advent.

Inga kommentarer: