lördag 5 november 2011

Alla helgons dag


Alla helgons dag, dagen då vi ska hedra de döda. Jag har varit dålig på det kan jag erkänna. Jag har inte ägnat mycket tid åt att tänka på mina nära som gått bort. Inte förrän jag kom till kyrkogården, då funderade jag på om det lyste på min mamma och mormors grav. Sedan funderade jag på om det skulle lysa på min grav när jag dött. Vem vet?

Jag funderar inte så mycket på de som inte finns mer. Det kanske är dumt utav mig, men jag kommer ju inte ihåg min mamma. Jag var bara 1,5 år när hon dog och 13 när min mormor dog.
Min morfar som stod mig närmast dog när jag var 21 år. Honom minns jag, både det som var bra och det som var mindre bra. Tyvärr är det ju de mindre bra sakerna som man som barn till en alkoholist oftast minns, det är ju det man fått jobba med som vuxen. Men nu kan jag tänka att jag önskar att han fanns här för mina barn, han skulle ha varit så stolt över dem, det vet jag.

Det rör sig mycket i mitt huvud just nu. Jag funderar på livet och hur saker och ting blir egentligen. Jag ska göra slut på en del ovälkomna tankar och satsa mer krut på de som ger bra energi, det känns som ett bra löfte till mig själv.

Inga kommentarer: