onsdag 28 juli 2010

Livet är skört

Idag har jag varit och hälsat på min underbara vän Ninni. Vi träffas alltför sällan tyvärr men det ska bli ändring på det har jag bestämt mig för.
Vad är viktigt i våra liv? Viktigt på riktigt alltså.

För mig är mina vänner viktiga. Givetvis är min familj oerhört viktig men jag vill ändå poängtera vännernas betydelse.
Vem får verkligen veta hur du mår innerst inne? Vad som bekymrar dig och gör dig ledsen?

Jag ska bli bättre på att våga tala om när något är fel och om jag mår dåligt. Jag ska även bli bättre på att lyssna på andra, kanske upptäcka den där lilla varningsklockan som ringer svagt, knappt hörbart.

Var rädda om varandra. Ta hand om varandra och ge någon en varm och lång kram.
Var tillgänglig för andra människor och tala om för dem du älskar att du gör det.

Så kära flickor; ni ligger mig mycket varmt om hjärtat, jag tänkte på er i stort sett varenda dag på min semester och önskade att ni oxå hade varit där och fått njuta av sol och bad. Lova mig att vi alltid ska våga tala om hur det egentligen är och skita i alla fasader, de ser vi ju ändå igenom.

Inga kommentarer: