måndag 29 juli 2013

Utmana sig själv, ingen annan!

Jag läser om olika träningsutmaningar nästan varenda dag och tycker det verkar skoj. Det man kan undra är ju varför jag inte hakar på någon utav dem. Det har väl inte varit någon som har känts rimlig för min del så jag har avstått.

Idag när jag körde ett litet vattenpass i poolen funderade jag på en utmaning som jag kunde fixa, som vem som helst kunde fixa. Kan jag fixa det kan ju vem som helst fixa det!

Det enda som behövs är lite motivation och beslutsamhet. Såhär tänker jag om augusti månad;
Jag ska träna varje dag i augusti. VARJE DAG tänker du nu....det är ju inte ens bra!
Det beror helt och hållet på vad du tränar min vän. Tunga styrkepass eller pass med hög intensitet är kanske inte att rekommendera varje dag men så är det inte det som det handlar om heller. Det handlar för min del om att vara fysiskt aktiv 30 minuter varje dag i augusti.

De dagar (ungefär var tredje dag) som jag kör lite lugnare pass tänker jag mig rörelse, smidighet, återhämtning. Det är inget som är skadligt för kroppen och passar bra när man vill ha ett lugnare pass men ändå röra på sig. På så vis kan jag träna varje dag i augusti. Du med för den delen.

Nu har jag det roliga kvar när jag nu bestämt mig och det är att planera min träning. Tänk att min augusti börjar med en träningshelg med en god vän, det är inte illa!!

Häng på nu!

Inga kommentarer: