måndag 30 maj 2011

Köpenhamn.

Vilken fantastisk stad jag besökt idag!
Vädret var underbart och jag har ätit så himla gott att jag nästan fäller en tår när jag tänker på det.



Vi åt smörrebröd hos självaste Ida Davidsen, Danmarks smörrebrödsdrottning. Tror ni jag ville kasta mig i hennes famn när hon kom ut i restaurangen?
Jag rös när jag såg tanten, av välbehag.


Överallt är det fina hus och roliga butiker. Danskarna cyklar överallt verkar det som, de har cykelkärran framtill och bak såg jag flera som hade som packlådor. Danmark är verkligen annorlunda än Sverige, det luktar t.o.m utland tyckte jag.



Supersnygga skor fanns det överallt, dessa t.e.x, synd att de var liiite för dyra för min plånbok.



Ett underbart litet torg där vi satt och vilade en liten stund innan middagen som intogs på.......






.......Sushi&Sticks. nu har jag provat sushi och det var gott, jag fuskade dock lite och hoppade över den råa fisken. De små spetten med pilgrimsmusslor, oxfilé och jätteräka var bland det godaste jag ätit i mitt liv, och ni ska veta att jag ätit en del i mitt liv.
I morgon gör vi Malmö och sen ska vi till havet och fota igen, på kvällen är det kakbuffé på Vires skola, det ska provsmakas 38 olika sorters kakor!!
Det finns en viss risk för att vågen gör ett bakslag på torsdag.




-Mathilda med sin mobil i handen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår att du har det bra, man blir bara lyrisk av att se bilderna från Skåneland o Köpenhamn.Ta vara på dagar/timmar på de sydliga breddgraderna.
/Skånskan