lördag 21 juni 2008

Hej hej!!

Tänka sig att jag är så pigg att jag orkar skriva blogg, det var ett tag sedan.
Helgen har varit mycket lugn och skön. Igår var vi hos Tobba och Jenny och grillade och åt en massa annat gott.
Tage drack något som fick honom på ett förfärligt humör idag. Faktiskt så behövdes det inte mycket alls, måste ha varit väldigt starkt........

Snart är det semester!! Fredag den 4/7 åker vi söderut. Jag drömmer om det här varje dag. Jag ser mig själv sitta på en mysig restaurang på någon brygga, jag är mycket solbränd och känner doften av hav......Charlie sover sött i sin vagn och jag får äta en hel måltid utan att bli nerkladdad. Dream on.........så här går det nog till:

Vi sitter på McDonalds och ljudnivån är mycket hög. Min hamburgare är varm (jag vill ha den kall på donken...), Charlie vägrar äta, Charlie börjar grina, det börjar lukta bajs, tage springer och byter så nu passar jag på att slänga i mig all mat, får ont i magen för att jag ätit för fort.....ja så där fortsätter det.
Nej, fy vad negativt det låter. Jag gillar faktiskt Mc Donalds och Charlie brukar sköta sig när vi äter ute. Fast han bajsar nog minst en gång!!

Idag har jag planterat ut mina sticklingar. Nu hoppas jag bara att det inte blir nattfrost, man kan aldrig vara säker när man bor i Härjedalen. Det är alltid lika roligt när man kan plocka in en bukett med fina blommor ifrån trädgården. Synd bara att det tar sådan tid innan det blommar här. I slutet av augusti brukar det vara dags att plocka blommorna......

På måndag börjar jag nytt jobb. Jag ska laga lunch på golfkrogen i några veckor. Det ska bli riktigt kul faktiskt. Det var länge sedan jag kockade men det ska nog gå bra. I morgon ska jag provbaka lite bröd som jag tänkte ha på första lunchen.

Nu ska jag beställa lite kläder till Charlie, nya jeans från blingo!! Dom är såååååååååååå snygga.

Godnatt

1 kommentar:

Gunilla sa...

Åjo, du ska nog få sitta lite fridfullt på nåt romanstiskt, idylliskt ställe här nere på västkusten. Ta gärna med dig solen när ni kommer. Det är dåligt med den varan här just nu...